אספרסו – ארומה שכבשה את העולם

אחד המושגים הראשונים והעיקריים שעולים כשמשתמשים בביטוי קפה הוא אספרסו. המשקה בעל השם והארומה האיטלקיים הכובשים, הוא משקה אהוב על רבים ברחבי העולם. אספרסו ידוע כקפה חזק ומר מאד, ולמעשה זוהי תמצית הקפה הטהורה והמקורית ביותר שאינה עוברת עיבוד או תוספות של תמציות קפה שונות, של חלב או סוכרים רבים שעברו תהליך עיבוד ארוך, כך שמשקה אספרסו הוא מאד מרוכז ונוצר למעשה מחליטה עם כמות מים קטנה ביותר שהגיע לסף רתיחה בלחץ מאד גבוה.

השילוב של זה עם פולי הקפה הקלויים והטחונים, הפכו אותו לנפוץ ופופולארי כל כך בעולם עם הארומה הרבה יותר והייחודית רק למשקה אספרסו. בגלל שהאספרסו הוא מאד מרוכז וטעמו על כן יכול להיות מאד חזק ומר, הוא בעצם מהווה את הבסיס לכל משקאות הקפה השונים כמו קפה לאטה, הקפוצ'ינו האהוב ושאר משקאות קפה כגון המוקה, המקיאטו או האמריקנו. בהתאם לריכוזיות הרבה שבו, כך גם יחס הקפאין שבו הרבה יותר גבוה באחוזים גבוהים יותר מאשר במרבית משקאות קפה אחרים.

יש כמעט פי שניים יותר קפאין במשקה אחד של אספרסו מאשר ביתר משקאות הקפה. נתון זה גרם לו להיות משקה מעורר מאד וממריץ ביותר. הכנת המשקה היא באמצעות הזרמה של מים חמים תחת לחץ רב דרך הקפה הטחון. כך נוצר משקה שהוא במרקם מאד סמיך, והוא למעשה מחלץ מכל תהליך החליטה לא רק נוזלים אלא גם מוצקים וגרגרי קפה. הקצף שאופייני למשקה זה נוצר בעקבות השמנים הקיימים בפולי קפה טחון, אולם בכל מקום אחר מכינים את המשקה בדרכים שונות, ואין כללים דומים להכנת המשקה.

ישנם כמה כללים בסיסיים הדומים בהכנת משקה זה, כללים המגבילים או מגדירים למשל את סוג הקפה הטחון, את כמותו וכן הגדרות מקובלות לגבי הטמפרטורה בה יש להשתמש בהכנת המשקה או לגבי לחץ המים והקצב שיש לחלוט בו את הקפה, אולם כללים אלו עוברים שינויים במקומות בהם המשקה מוכן, וכך גם יוצרים טעמים וארומה שונים בנפרד. לשם הכנת המשקה יש גם צורך כמובן במכונה המתאימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *