קפסולות קפה, קפסולות

השוואה בין קפסולות אספרסו הנפוצות בישראל

בשנים האחרונות הפכו קפסולות הקפה לפופלריות במיוחד בקרב הציבור הרחב. עם עלייתן של מכונות הקפה הביתיות למדפים, נראה כי הצרכנים הישראלים מעדיפים את הקפה שלהם ביתי, זמין ואיכותי.

בזכות שימוש בקפסולות אפסרסו, ניתן לקבל קפה איכותי ברמה גבוהה במיוחד, בצורה יעילה, פשוטה ומהירה. למעשה, קפסולות אספרסו הן חידוש ושכלול של מכונות הקפה הארכאיות שפעלו על בסיס פולי קפה קלויים או קפה קלוי טחון, שהצריכו התעסקות גדולה יותר בהכנת הקפה. קפסולות אספרסו הגיעו כשחקן חדש לזירה, ושינו את התמונה כולה.

אופן ההכנה שלהן הוא פשוט: בוחרים את טעם הקפסולה הרצויה, מכניסים אל תוך המכונה, לוחצים על כפתור, ו.. נותנים למכונת הקפה לעשות את כל השאר. לאחר כמה שניות מתקבלת כוס קפה משובחת ביותר, אשר הוכנה ללא מאמץ רב כלל. מעבר לכך, השימוש בקפסולות אספרסו ביטל לגמרי את הצורך למדידת כמויות של קפה, שכן הכמות הרצויה כבר ארוזה לה בתוך כל קפסולה. בנוסף, הקפסולות נחשבות כנקיות ולא מלכלכות את מכונת הקפה בצורה גסה כמו בעבר.

אם כן, איך הקפסולה עובדת? כל קפסולה מכילה כמות קפה למנה אחת בלבד. (כ-7 גרם). הקפה סגור הרמטית בתוך הקפסולה במארז פלסטיק או אלומיניום דק. חשוב לזכור כי כל סוגי קפסולות אספרסו מותאמות בדיוק לסוג המכונה הספציפי, על פי יצרניות הקפה. כך שלא ניתן לערבב בין הקפסולות השונות למכונות קפה שונות.

כאשר אנו מכניסים את הקפסולה אל תוך המכונה, נעשה בה ניקוב קל, וכן מים רותחים מתחילים לזרום דרך הקפה, ובכך מן הקפסולה מתחיל לצאת זרם דק של אספרסו טרי. מייד לאחר הפעולה, מכונת הקפה מעבירה את הקפסולה למגירת פסולת, שאותה יש לרוקן מידי פעם.

כיום, קיים מגוון רחב של קפסולות אספרסו, אשר לכל אחת טעם שונה, מרקם שונה וכן מאפיינים שונים מהקפסולות של החברה המתחרה.

על מנת לבחור את חברת קפסולות האספרסו המתאימה ביותר עבורכם, הכנו לכם השוואה בין שלושת סוגי קפסולות אפסרסו המובילות בשוק.

 

  • קפסולות אספרסו של נספרסו – חברת נספרסו מתגאה לא מכבר באיכות הגבה הגבוהה שלה, החנויות היוקרתיות שלה, וכן סוחפת אחריה צרכנים נלהבים אשר לא מהססים לרכוש את קפסולות הקפה היקרות (יחסית) אותם הם מייצרים. אותן קפסולות עוברות תהליך קלייה של כ-10 דקות, בטמפ' של כ-200 מעלות צלזיוס. בסיום התהליך, הפולים עוברים לוך כלי ענק ועוברים תהליך טחינה, באזור סטרילי ללא חמצן ואוויר. כתוצאה מכך, מקבלות קפסולות נספרסו את טעמן הייחודי והמשובח, אשר משפיע באופן ישיר על מיצוי פוטנציאל קפה. כיום ניתן למצוא קפסולות נספרסו במגוון טעמים.
    מחיר – כ-40 שקלים למארז של 20 יחידות.
  • קפסולות אספרסו של אספרסו קלאב – קפסולות קפה העשויות מקפה שהגיע מאזורים שונים בעולם. הקפה מיוצר במפעלים באיטליה, על פי מתכונים של החברה הישראלית. כיום, לחברת אספרסו קלאב קיימים שלושה סוגים של טעמי קפסולות:
    Club Soprano – פולי קפה ממרכז ודרום אמריקה, בעלי ארומה עשירה. מתאים לקפה אספרסו, קפה הפוך וקפה פילטר.
    Club Alto: – קפה בעל חומציות נמוכה, בעקבות שימוש מירבי בפולי ערביקה, ובעל רמיזות שוקולדיות. כמו כן, תערובת זו מכילה ריכוזים נמוכים יחסית של קפאין.
    Club Basso – קפסולה המכילה תערובת של פולי רובוסטה ומעט ערביקה, המגיעה מאסיה ומער אפריקה. מדובר בקפה חזק ומלא בארומה מופלאה.
    מחיר – 20 שקלים למארז של 10 יחידות.
  • קפסולות אספרסו של אספרסו קאפ – החברה מציעה ארבעה סוגים שוני של קפסולות.
    גראן ארומה – תערובת קפה עשירה המספקת אספרסו חזק, בעל ארומה חזקה וקרמה סמיכה.
    טופ קלאסיק – אספרסו איטלקי קלאסי, בעל טעמים מאוזנים ומרקם עשיר במיוחד, התערובת טחונה דק במיוחד לאספרסו.
    לונג קאפ – תערובת קפה זהה לטופ קלאסיק אך בטחינה גסה. קפסולה זו מתאימה במיוחד לחליטת אספרסו ארוך ולהכנת משקאות קפה הדורשים יותר אספרסו מאשר שוט רגיל.
    דיקפיאנטו – תערובת להכנת אספרסו ומשקאות קפה ללא קפאין. הטעם עשיר והקפאין פשוט הוצע מהקפה בתהליך תעשייתי.
    מחיר – 80 שקלים לאריזת 30 יחידות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *